25 Şubat 2013 Pazartesi

Küçüktüm, Ufacıktım!


Annem yumurta kırmayı bile bilmez. Tost yapabileceğinden de çok emin değilim. :) Ama 'yemeğe' çok meraklıdır, süper sofra kurar ve tarif verir. Küçüklüğümüzden beri annemlerin evinde her zaman harika yemekler olmuştur. Ailece yaşadığımız yıllar boyunca her akşam dört kız kardeş, annem ve babam sofrada bir araya gelir, günün en eğlenceli ve gürültülü vaktini orada geçirirdik. Belki de bu yüzden ailede yemekle bu kadar iç içe olan bir tek ben değilim! Ablalarım kendimi bildim bileli beri inanılmaz yemek yaparlar. Ben de bu işe ilk merak saldığım yıllarda, istediğim tarif ve önerilerle onları biraz bıktırmış olabilirim. ;)
Bu hikaye nereye varacak diyorsanız; geçtiğimiz Aralık ayında harikulade bir yemek kitabı çıktı! Küçüktüm, Ufacıktım, Top Oynadım, Acıktım... En büyük ablamız Teri'nin kitabı diye söylemiyorum! Ama bence mutlaka her evde bulunması gereken bir yemek kitabı, hatta 'coffee table book'. Böyle diyorum çünkü içindeki fotoğrafları, yazıları ve illüstrasyonlarıyla sadece bir yemek kitabı olmaktan da çok uzak. Aile albümlerinden fotoğraflar, notlar, püf noktaları ve hatta reçel kavanozlarına yapıştırmak için hazırlanmış etiketlere kadar tüm ince ayrıntılar düşünülmüş.
Küçük notlar:
*İtiraf ediyorum, kitap aslında ben hariç diğer bütün Roditi kardeşlerin ortak bir çalışmasının sonucu olduğundan içimde küçük bir kıskançlık da yok değil. İkizim Jaki (www.jacquelineroditi.com) kitaptaki harika fotoğrafların yaratıcısı.
Diğer ablam Yael ve ortağı Nazlı da kitabı resmen oya gibi işlediler,  tasarımını yaptılar. (www.salonreklam.com)
*Bu kitabı diger kitaplardan ayıran en önemli özelliklerinden biri, tariflerin tamamının Teri'nin evinde birebir reçetesine göre -tuzuna, biberine kadar- yapılmış olması. Yani etin rengi daha güzel dursun diye ayakkabı boyası kullanmak, parlasın diye yemeğe ekstradan yağ koymak gibi fotoğraf hileleri yok. Zaten senelerdir onun evine her gittiğimizde bu müthiş yemekleri yiyorduk, çekimler sırasında lezzetlerini bir kez daha teyit etmiş olduk!
Fotoğraflarda gördükleriniz evde de sürekli yaptığım, kitapta en çok sevdiğim tariflerden birkaçı. (Trüf Çikolata, Kolay Tost ve Tart Tatin)
Bugün de, pazartesi sendromuna inat çok iç açıcı tarifler seçip kendimize bir menü yarattım, heyecanla akşam olsun diye bekliyorum! Kaşık salatası (içindeki malzemeler çok fresh. Özelliği ise tüm malzemelerin bir kaşıkta toplanabilecek kadar minik doğranarak hazırlanması), Mücver, Ekmek kırıntılı fileto balık ve tatlı olarak da annemin Mousse au Chocolat'sı.

1 yorum:

  1. kitabı 1 ay önce aldım ve limonlu yogurtlu tavugu yapmıştım çokta beğenmiştim ♥ hep diyorum sırf görülsün diye bu kitap için mutfgıma ayrı bir raf yaptıracam..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...