12 Şubat 2013 Salı

Cok Sevilen Karamelli Profiterol


İsimi çok seviyorum!
Üniversitede Moda Tasarımı okuyup, o alanda da çok severek calışmama rağmen, daha sonra Mutfak Sanatları Akademisi'nde Profesyonel Ekmekçilik ve Pastacılık okuyarak ne kadar doğru bir adım atmış olduğumu - çevremdeki tepkileri de ölçerek- bir kez daha anlıyorum. Çünkü bu iki işi birbirine çok benzetiyorum.
Farklı kumaşlara dokunup, onları bir araya getirerek bir elbise hazırlarkenki büyüleyici süreçle farklı tatları harmanlayıp bir araya getirdikten sonra ortaya çıkan ağız sulandırıcı lezzetlerin süreci birbiriyle neredeyse eşdeğer!
İşimin en eğlenceli yanlarından biri de kendi hazırladığımız tatlıları, tıpkı moda tasarım okurken öğrendiğim gibi konsepte uygun sunumlarımızla birleştirmek. Örnegin zaman zaman davet sahipleriyle kafa kafaya verip, sunulacak lezzetlere veya davete göre bir konsept seçiyoruz ve masa örtülerinden çiçeklere, sunum malzemerinden peçetelere kadar her detayla kendim ilgileniyorum.

Fotoğraflarda gördüğünüz bahardan kalma bir günde gerçekleşen bu baby shower da arşivleri karıştırırken karşıma çıktı. Her detayıyla birebir ilgilenmiş, çok da keyif almıştım..
Sizlere de bu tarz babyshower'lar, doğumgünleri ve hatta düğünlerde bile sipariş aldığım, o çok sevilen Karamelli Profiterol'ün tarifini veriyorum!


Karamelli Profiterol
1 paket hazır profiterol (marketlerin çoğunda bulabilirsiniz)
Pastacı kreması için:
1/2 lt süt  
5 çorba kaşığı şeker
65 gr un
1 adet yumurta
3 adet yumurta sarısı
1 kaşık vanilya ekstrası
Sütü hafifçe kaynatın. Diğer malzemeleri karıştırın.
Sütün içine dikkatlice döküp tekrar kaynatın. Topaklanmaması için sürekli karıştırın.
Muhallebi kıvamına geldikten sonra ocaktan alın.
Üzerini kremaya değecek şekide streçleyin (Kabuk tutmasını engeller).
Hazır profitorol toplarını dikkatlice ikiye ayırın.
İçine sıkma torbası veya kaşık ile pastacı kremasından doldurun.

Karamel sos
100 gr toz şeker
200 gr krema
Şekeri teflon tencerede eritin.
Karamel rengini alınca kremayı ekleyin.
Hazırladığınız profiterollerin üzerine döküp servis edin.
Afiyet olsun!

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...